impress & powerPoint
  KvK gegevens
  Publiciteit rond ons werk

ANBI status

Een ANBI status is voor u een garantie dat uw geld besteed wordt aan hetgeen waaraan u wilt dat het besteed wordt.

• De Stichting is een officiële ANBI stichting, wat ondermeer betekent dat minimaal 90% van uw donaties naar het werkelijke doel van de stichting gaat; de Huismus helpen (onder andere via geschikt habitat) zodat deze ooit weer in zodanige aantallen aanwezig zal zijn, dat zij van de Rode Lijst af gehaald kan worden.
    Verder kan geen van de bestuursleden over de ontstane financiële middelen beschikken alsof het eigen geld is.

• U kunt hierover informatie vinden op de website van de belastingdienst, die de ANBI-organisaties controleert.
    Ook www.anbi.nl heeft duidelijke informatie over wat het betekent een ANBI-erkenning te hebben gekregen, en wat de voorwaarden voor een organisatie zijn om die status te kunnen behouden.